Kvalitétsfilter till bra priser
Snabb leverans till dörren
30 dagar ångerrätt
Företag
Privat
Filterhuset.se
Menyfält ikon
Filterhuset.se
Megafon ikon
Megafon ikon
Dina erbjudanden
Nedåtriktad caret ikon
3
Sök efter märke eller modell
Sökikon
Varukorg med kontur ikon
Filterhuset.se
Megafon ikon
Megafon ikon
Dina erbjudanden
Nedåtriktad caret ikon
3
Sök efter märke eller modell
Sökikon
Registrerad användare-ikon
Varukorg med kontur ikon
  1. Hemikon
  2. FAQ

FAQ

Filterbyte

Jag vet inte vilket filter/system jag har.

Pil som pekar åt höger
För att ta reda på vilket ventilationssystem du har eller vilket filter du ska använda kan du göra följande

- Leta reda på ditt ventilationssystem (det sitter ofta på taket, i källaren eller i skafferirummet).
-Undersök vilket år ventilationssystemet är ifrån (du hittar ofta årtal + systemnamn och modell på ventilationssystemet).
- Hitta systemnamnet på den lilla kontrollpanelen (sitter ofta i köket eller skafferirummet).
- Mät dina filter för att hitta den rätta storleken (så att du är helt säker innan du beställer. Måtten står inne på alla våra produkter på hemsidan).
- Bestäm dig för vilken filtertyp du vill ha (se de olika filtertyperna nedan).
- Undersök hur många filter du behöver till just ditt ventilationssystem.

Läs mer om de olika filtertyperna här:

Standardfilter
Pollenfilter
SafeAir
Kolfilter (för att ta bort dålig lukt)

Om du skulle ha ett ventilationssystem som vi inte har filter till i vår butik är du välkommen att kontakta oss för att höra om dina möjligheter.

Kan jag byta filter själv?

Pil som pekar åt höger

Ja. Ventilationssystem är skapade så att användaren enkelt kan byta ut sina filter själv.

Om du är osäker har vi även skapat några instruktionsvideor som visar hur du kan byta filter på några av de allra vanligaste ventilationssystemen. Videorna kan du se på vår YouTube-kanal här.

Är du fortfarande osäker kan du hitta mer information i manualen eller kontakta vår Kundtjänst för att få mer hjälp.

 

Var är mitt ventilationssystem?

Pil som pekar åt höger
Om du inte kan hitta ditt ventilationssystem finns det tre möjliga placeringar där du kan leta:

- Taket
- Skafferirum/teknikrum (oftast i ett förvaringsrum)
- Ett gömt utrymme i taket i hallen

Om du fortfarande är osäker på var ditt ventilationssystem är placerat kan du följa rören i din bostad – de leder dig till det.

Åt vilket håll ska mitt filter vara vänt?

Pil som pekar åt höger

På våra Pollen- och SafeAir-filter finns det en pil. Denna pil ska vara vänd in mot korsväxlaren.

Ett standardfilter ska alltid vara vänt med den blå sidan uppåt och den vita sidan mot korsväxlaren.

Ett Ecoblue-filter är ett standardfilter, så även det ska vara vänt med den blå sidan uppåt och den vita sidan mot korsväxlaren.

På vår YouTube-kanal har vi skapat videor som visar ett filterbyte av de vanligaste filtren, där du kan se åt vilket håll ditt filter ska vara vänt.

Om du har ytterligare frågor är du alltid välkommen att kontakta våra filterexperter.

Jag har mottagit två olika filter – hur ska de placeras i mitt ventilationssystem?

Pil som pekar åt höger

Om du har köpt ett annat filter än ett standardfilterset ska du ha det finaste filtret på sidan för friskluftsförsörjning, dvs. på den sida där luften kommer in utifrån och blåser in i ditt hem.

Standardfiltret ska sitta på den sida där luften sugs ut från bostaden. Ett litet tips för att ta reda på vilken sida som är den för ingående luft är att på vintern är detta filter kallt, medan filtret på utsugssidan är varmt.

På sommaren kan det sitta blad och insekter på insugssidan, medan utsugsfiltret bara är smutsigt av vanligt hushållsdamm.

Vi har tagit fram videor som visar hur ett filterbyte kan se ut i några av de vanligaste ventilationssystemen.

Du är även välkommen att kontakta vår Kundtjänst som gärna hjälper dig.

Varför sitter det två filter i systemet?

Pil som pekar åt höger

Du behöver alltid två filter vid ett filterbyte. Ett till insuget och ett till utsuget. Önskar du en bättre filtrering av de partiklar som kommer in i ditt hem rekommenderar vi att du monterar antingen ett Pollenfilter eller ett SafeAir-filter på insugssidan av ditt ventilationssystem.

Vid utsuget räcker det att sätta in ett standardfilter, då det primära syftet med detta filter är att hålla ditt system fritt från det damm och smuts som sugs ut från din bostad.

Beställning

Hur beställer jag varor från Filterhuset.se?

Pil som pekar åt höger
Vi har gjort det enkelt för dig att beställa varor från Filterhuset.se.

Börja med att hitta de varor du vill köpa. Om du är osäker på vilket filter du ska använda kan du få hjälp på vår Hitta Filter-sida. Här hittar du också en översikt på våra filtertyper, som du även kan läsa mer om här.

Vi rekommenderar alltid att du väljer ett finare filter, som vårt Pollenfilter eller vårt SafeAir-filter, i insuget där luften kommer in i ditt hus. I utsuget räcker det att montera ett Standardfilter, då det endast ska hålla ditt ventilationssystem rent från smuts och damm.

När du vet vilka filter det är som du ska använda kan du söka fram det i de blåa ”Hitta ditt filter här”-rutorna.

Klicka på det filter du önskar, välj antal och lägg till filtret i din varukorg. När du har beställt det du vill ha går du vidare till din varukorg (du hittar varukorgen uppe i högra hörnet).

Nu ska du bara slutföra din beställning:


- Lägg till eventuell rabattkod och klicka på knappen Till kassan
- Fyll i din kundinformation
- Välj önskad leveransmetod
- Välj önskad betalningsmetod och slutför köpet

Du kommer nu att få ett bekräftelsemail från oss till mailadressen som du har angivit vid beställningen och du får sedan ditt paket inom ett par dagar.

Vilka betalningsmetoder kan jag använda?

Pil som pekar åt höger

Betalning sker med faktura via Qliro, betal-/kredit-/kontokort via Qliro, eller direktbetalning via Trustly. Du kan även välja att betala via PayPal. Läs mer i köpvillkoren om de betalsätt du kan välja bland.

Vid betalning med kort eller PayPal reserveras köpebeloppet på ditt konto vid beställningstillfället och debiteras ditt konto när beställningen skickas från oss. Vid en direktbetalning via Trustly debiteras ditt konto direkt.

Kan jag får ett bättre pris?

Pil som pekar åt höger
Vi har löpande erbjudanden och rabatter hos Filterhuset. För att hålla dig uppdaterad om våra erbjudanden och kampanjer kan du anmäla dig till vårt nyhetsbrev på startsidan. I nyhetsbrevet ser vi till att hålla dig uppdaterad om våra erbjudanden och du får dessutom ta del av spännande blogginlägg om luftförorening, partiklar mm.

Leveranstid och frakt

Pil som pekar åt höger
Om det du beställt finns i lager är leveranstiden 1-3 arbetsdagar.

Det tillkommer en fraktavgift på 49 kr för brev och postpaket till privatperson, oavsett hur mycket eller lite man beställer. Vid val av andra leveranssätt är fraktavgiften den som anges i kassan där du väljer fraktsätt.
Reklamation och retur

Filtret passar inte. Kan jag reklamera produkten?

Pil som pekar åt höger
Vi har gjort det enkelt för dig att returnera dina oanvända filter. Vi har alltid 30 dagars ångerrätt. Ångrar du ditt köp har du rätt till att få pengarna tillbaka.

Om du fått en felaktig eller fellevererad vara eller ber vi dig kontakta kundtjänst via info@filterhuset.se så vi kan rätta till eventuellt fel. Transportkostnaderna för returfrakt och ersättningsleverans sker naturligtvis utan kostnad för dig.

För att du ska ha rätt att göra gällande ett fel på varan, felleverans, transportskada eller en vara som var trasig vid leveranstillfället måste du reklamera felet inom skälig tid (2 månader) från det att felet upptäcktes eller borde ha upptäckts. Reklamerar du inte inom tre år från det att du tagit emot varan förlorar du rätten att åberopa felet.

Jag har ångrat mig. Kan jag returnera min beställning?

Pil som pekar åt höger
Vi har gjort det enkelt för dig att returnera dina oanvända filter. Vi har alltid 30 dagars ångerrätt. Ångrar du ditt köp har du rätt till att få pengarna tillbaka.

Om du vill ångra ditt köp ber vi dig kontakta kundtjänst via info@filterhuset.se. Vid utnyttjande av ångerrätten bekostar du själv returfrakten.

För att kunna ångra köpet måste varan vara i väsentligt oförändrat skick när den returneras. Detta betyder att varan endast får ha förändrats i obetydlig grad från tidpunkten då du tog emot varan. Alla tillbehör som du tog emot tillsammans med varan ska inkluderas i returförsändelsen. Du har rätt att undersöka varan som du har köpt. Undersökningen måste dock utföras med varsamhet och inte göras mer omfattande än vad som är nödvändigt. Du har rätt att öppna förpackningen om det behövs för att undersöka varan. För förbrukningsprodukter krävs dock att plombering, skyddsplast och dylikt inte får vara bruten.
Val av filter

Är era filter lika bra som ett originalfilter?

Pil som pekar åt höger
Ja! Vi producerar och utvecklar själva våra filter i Farum, Danmark. Här kan försäkra oss om att filtren tillverkas av de bästa materialen, samtidigt som vi konstant utvecklar nya och bättre filter.

Det filter som du fick med i ditt system är av den grövsta filterklassen och lever bara precis upp till filterkraven. Önskar du därför ett hälsosamt och rent inomhusklimat för dig och din familj rekommenderar vi att du byter till ett bättre filter, i en finare filterklass. Vi har följande filterklasser med bättre filtrering:

Pollenfilter
SafeAir


Du behöver alltid två filter vid ett filterbyte. Önskar du en bättre filtrering rekommenderar vi att du monterar antingen ett Pollenfilter eller ett SafeAir-filter på insugssidan av ditt ventilationssystem. På utsugssidan räcker det att sätta i ett standardfilter, då det primära syftet med detta filter är att hålla ditt system fritt från damm och smuts.

Behöver jag ett bättre filter?

Pil som pekar åt höger
Vi rekommenderar alltid att du använder ett filter i en av de finaste filterklasserna på insugssidan. Dessa filter är nämligen de bästa för att filtrera bort skadliga mikropartiklar och inte bara damm. Ett bättre filter ger dig det bästa och mest hälsosamma inomhusklimatet, vilket är viktigt för din och fin familjs hälsa.

Vi rekommenderar även att du använder ett finare filter om du eller någon annan i hemmet lider av allergier. Ett finare filter filtrerar till exempel bort pollendamm. Vid allergier kan du antingen välja att använda vårt Pollenfilter (filterklass F7) eller ett filter med en ännu finare filtrering, som vårt SafeAir-filter (filterklass F9).

Vad är skillnaden mellan ett SafeAir-filter och ett SafeAir Plus-filter?

Pil som pekar åt höger
Vårt SafeAir-filter är i filterklass F9. Det är alltså det finaste filtret på marknaden. Den enda skillnaden mellan SafeAir-filtret och SafeAir Plus-filtret är att Safe Air Plus-filtret även tar bort oönskad lukt genom ett kolfilter.

SafeAir Plus-filtret kommer antingen med ett separat kolfilter, som ska placeras under SafeAir-filtret i ventilationssystemet, eller också kommer det som ett SafeAir-filter där kolfiltret är monterat i förväg.

Hur farlig är röken från en vedspis för dig och din familj?

Pil som pekar åt höger
När hösten närmar sig tänds vedspisarna i många svenska hem. Säsongen för att tända brasor sätter igång och vedspisen blir ett centrum för mys, samtidigt som den ger värme till hemmet.

Men hur farlig är röken från en vedspis egentligen för hälsan?

Röken förorenar faktiskt hemmen i villakvarter i lika hög grad som de mest trafikerade vägarna i landets största städer. Os från vedspisen är därför ett generellt problem som berör oss alla.

De skadliga mikropartiklarna i röken kan tränga ned i lungorna, övergå till blodkärlen och förorsaka sjukdomar som lungcancer, hjärt- och kärlsjukdomar samt luftvägsproblem som astma och lunginflammation i den del av lungorna som heter bronkerna (kronisk bronkit).

I vår kunskapsblogg ger vi råd och vägledning om hur du kan uppnå det bästa, mest optimala och hälsosamma inomhusklimatet, samt vilka försiktighetsåtgärder du bör vidta i samband med att du eldar i din spis - eller om grannarna eldar.

Vad är ett pollenfilter?

Pil som pekar åt höger

Ett pollenfilter är egentligen ”bara” ett bättre och finare filter. Pollenpartiklarna är mindre än vad ett standardfilter kan fånga upp. Därför kallas de finare filtren ofta för ”pollenfilter”.

Egentligen borde vi bara kalla det grovfilter och finfilter. Alla filter testas enligt EN/ISO-standard för partikelfiltrering. Ett standardfilter kallas för ett "grovfilter klass 4", medan ett pollenfilter kallas för ett "finfilter klass 7" – förkortat G4 och F7.

Ett F7-finfilter fångar upp många fler av de små skadliga partiklarna i luften runt omkring oss. Det gäller inte bara pollen, utan även trafikföroreningar, rök från vedspisar, damm och andra föroreningar. Om du vill ha renare luft i ditt hem, och därmed säkerställa dig själv och din familj ett bättre och hälsosammare inomhusklimat, bör du alltid välja ett pollenfilter till insuget i ditt system. Ett pollenfilter ger lite mer motstånd i luftflödet. Därför har den också en större yta än ett standardfilter, för att kompensera för motståndet.

I de flesta moderna ventilationssystem går det att använda pollenfilter i frisklufts-/ insugssidan. Om du besväras av brandlukt från din egen eller grannens skorsten kan du dra nytta av vår kombination av pollenfilter och aktiv kol (vårt kolfilter). Detta filter tar bort både de skadliga partiklarna och lukten.

Här hos Filterhuset har vi också utvecklat ett ännu bättre filter, med en ännu finare filtrering, som heter SafeAir. Vårt SafeAir-filter är i filterklass F9 och kan därför filtrera bort ännu fler hälsofarliga partiklar från ditt hem.

Underhåll

Kan jag dammsuga mitt filter?

Pil som pekar åt höger
Vi rekommenderar inte att du dammsugar ditt filter. Dammsugning avlägsnar delar av filtret och fibrerna från filtret. Dessutom kommer filtret aldrig att bli helt rent genom dammsugning. Vid dammsugning avlägsnar du inte dammet på djupet, utan flyttar bara dammet från den smutsiga sidan till den rena, och uppnår därmed en sämre filterkvalitet.

I stället rekommenderar vi hos Filterhuset att du löpande kontrollerar ditt filter och byter ut det vid behov, vilken kan variera beroende på var din bostad är placerad och ditt hems behov i övrigt.

Vi rekommenderar att du går in och läser mer om när och hur ofta ditt filter bör bytas här.

Kan jag tvätta mitt filter?

Pil som pekar åt höger

Nej. Om du tvättar ditt filter förstörs filterstrukturen i det. Kombinationen av damm och vatten kommer att lägga sig som en lerig massa på ditt filter. Om du vill vara säker på att ditt filter lever upp till kravspecifikationen och fungerar som förväntat är det bättre att byta ut det istället för att tvätta det.

Du kan läsa mer om när och hur ofta du ska byta dina filter här.

Hur ofta ska jag byta filter?

Pil som pekar åt höger

Det är svårt att ge ett exakt svar på när ditt filter ska bytas ut.

I teorin håller ett filter för evigt, förutsatt att luften är 100% ren, men det är den ju tyvärr inte. Filtrets livslängd beror på hur mycket damm som filtreras bort och filtret ska bytas när det är fullt. Om du har ett fint filter fångar det naturligtvis upp fler partiklar än ett grovt filter och det håller längre än ett grovt filter.

Det kan vara stor skillnad på hur mycket damm det finns i och runt ett hem. Det är därför viktigt att du kontrollerar ditt filter regelbundet och byter det vid behov. Systemproducenter rekommenderar vanligtvis att du inspekterar ditt filter var tredje månad. Det är vår erfarenhet att ett filter, vid normal användning, håller i mellan tre och sex månader.

Du kan enkelt se om filtret behöver bytas ut genom att titta på den rena sidan av filtret. Är filtret missfärgat av damm som trängt igenom och är det annars fullt av damm, så ska det bytas ut. Är renluftsidan av filtret rent och vitt kan du tryggt behålla filtret ett tag till.

Läs mer om tecken på att du bör byta ditt filter här.

Ventilation

Vilka är tecken på att mitt ventilationssystem inte fungerar längre?

Pil som pekar åt höger
- Undersök kontrollpanelen till ditt system – om filterlarmet blinkar ska du inspektera ditt filter.

- Om du upptäcker kondens på dina rutor är det ett tecken på att ditt ventilationssystem inte fungerar optimalt eller att dina filter är tilltäppta.
- Om ditt system låter eller vibrerar mer än vanligt är detta också ett tecken på att det inte fungerar optimalt. En möjlig lösning på detta kan vara att ett filterbyte.

Det är viktigt att du kollar upp om ditt filter behöver bytas, då ett helt igentäppt filter kan ligga till grund för att ett ventilationssystem inte fungerar som det ska. Du kan läsa mer om filterbyten här.

Om ditt ventilationssystem ändå inte fungerar optimalt rekommenderar vi dig att kontakta en sakkunnig som har kännedom om ditt ventilationssystem.
 

Det sitter en dammring på väggen runt mina intagsrör. Är det något fel med filtret?

Pil som pekar åt höger

Ja. Om du upptäcker en dammring kan detta helt klart vara ett tecken på att ditt filter ska bytas.

Vi rekommenderar att du inspekterar ditt system var tredje månad för att kontrollera filtrens kvalitet. Du kan välja att ha ett standardfilter i ditt system, men du kan också, i samband med ett filterbyte, överväga att uppgradera till ett finare filter, som ger dig ett bättre och renare inomhusklimat. Se till exempel vårt SafeAir-filter eller vårt Pollenfilter.

Om GDPR


Vad är GDPR?

Pil som pekar åt höger
GDPR (General Data Protection Regulation) är EU:s allmänna dataskyddsförordning. Syftet med förordningen är att stärka skyddet för privatpersoner vid behandling av personuppgifter inom EU. Den antogs 27/4 2016 och börja gälla 25/5 2018.

Förordningen har nr 2016/679. I Sverige ersätter GDPR den tidigare PUL (Personuppgiftslagen).

Vad innebär GDPR för dig?

Pil som pekar åt höger

Den generella tanken bakom GDPR är att ge dig som privatpersoner rätten till dina personuppgifter. Varje företag som hanterar personuppgifter som direkt eller indirekt kan identifiera dig som individ ska på ett tydligt sätt informera dig om hur personuppgifterna samlas in, varför insamlingen sker, var de lagras, och hur de används inom företaget och hos eventuella affärspartners. GDPR ger dig ökad rätt att styra över dina personuppgifter. De mest centrala områdena i denna rättighet är:

- rätt till information
- rätt till rättelse av personuppgifter
- rätt att motsätta sig profilering
- rätt till anonymisering av personuppgifter
- rätt till dataportering av personuppgifter
- rätt till registerutdrag över personuppgifter

I vår Integritetspolicy kan du läsa om hur vi samlar in och hanterar dina personuppgifter i enlighet med GDPR.

Hur hanterar ni rätten till information om mina personuppgifter?

Pil som pekar åt höger
Du har rätt att få information från oss om hur vi samlar in och hanterar dina personuppgifter. Vi informerar dig om detta i samband med att du genomför ett köp hos oss via våra köpvillkor och vår personuppgiftspolicy som du då har tillgång till. Information om vår behandling av dina personuppgifter finns dessutom alltid tillgänglig på vår hemsida.

Hur hanterar ni rätten till tillägg i eller rättelse av mina personuppgifter?

Pil som pekar åt höger

Du har alltid rätt att rätta felaktiga uppgifter och även lägga till saknad information om den är relevant i samband med vår hantering av dina personuppgifter. Du kan själv ändra vissa av dina uppgifter genom att logga in på Mina sidor på vår hemsida.

Du kan också be om ändring av uppgifterna genom att ta kontakt med vår kundtjänst på gdpr@ipiccolo.com.

Hur hanterar ni om jag motsätter mig profilering med hjälp av mina personuppgifter?

Pil som pekar åt höger

Vi kan komma att utföra vissa analyser baserade på dina kunduppgifter som till exempel syftar till att placera dig i någon typ av kundkategori eller kundsegment (exempelvis ”kund som köper tonerprodukter”). Den typen av analyser gör vi för att kunna ge dig en personligt anpassad upplevelse när du besöker vår hemsida och relevanta erbjudanden i olika marknadsföringskanaler.

Du kan alltid begära att vi inte använder dina personuppgifter för denna typ av profilering. Du ska då skicka oss en undertecknad skriftlig begäran. Kontakta vår kundtjänst på gdpr@ipiccolo.com för att få en blankett för ditt ärende.

Hur hanterar ni rätten till anonymisering av mina personuppgifter?

Pil som pekar åt höger

Du har rätt att få dina personuppgifter anonymiserade i våra system. Du ska då skicka oss en undertecknad skriftlig begäran. Kontakta vår kundtjänst på gdpr@ipiccolo.com för att få en blankett för ditt ärende.

När du begär anonymisering av dina personuppgifter raderar vi de personuppgifter som direkt eller indirekt kan identifiera dig som individ. Radering sker under förutsättning att det inte finns några ekonomiska eller juridiska förehavanden mellan dig som kund och iPiccolo AB, t.ex. obetalda fakturor, att det inte finns någon rättslig förpliktelse för iPiccolo AB att behandla uppgifterna eller någon annan laglig grund för behandlingen.

Hur hanterar ni min rätt till dataportabilitet?

Pil som pekar åt höger

Du har rätt att vända dig till oss och begära att få dina personuppgifter överförda för användning på annat håll. Personuppgifterna ska då överföras i ett i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format. Överföringen kan ske till dig eller direkt till någon annan angiven Personuppgiftsansvarig. Du kommer att få en sådan dataportering utförd inom en månad efter vi har tagit emot din begäran.

Om du vill få dina personuppgifter överförda ska du skicka oss en undertecknad skriftlig begäran.  Kontakta vår kundtjänst på gdpr@ipiccolo.com för att få en blankett för ditt ärende.

Hur hanterar ni min rätt till registerutdrag?

Pil som pekar åt höger
Du har rätt att få ut ett registerutdrag över dina personuppgifter en gång per år utan kostnad. Du ska då skicka oss en undertecknad skriftlig begäran. Tillsammans med din begäran vill vi också få en bestyrkt kopia på ditt körkort, pass, id-kort eller annan identitetshandling. Denna kopia är nödvändig för att vi ska kunna skydda dina personuppgifter och säkerställa att vi lämnar ut registerutdraget till dig och inte till någon annan. Kontakta vår kundtjänst på gdpr@ipiccolo.com för att få en blankett för ditt ärende.

Registerutdraget innehåller information om vilka personuppgifter vi hanterar, varifrån dessa uppgifter kommer, vad som är ändamålet med behandlingen och till vilka mottagare eller kategorier av mottagare som uppgifterna kan lämnas ut till. Vi skickar registerutdraget via e-post till din e-postadress.

Vart vänder jag mig om jag har frågor om GDPR eller hanteringen av mina personuppgifter?

Pil som pekar åt höger
Du är välkommen att ta kontakt med vår kundtjänst på gdpr@ipiccolo.com om du har frågor som rör dina personuppgifter.

Vart kan jag vända mig om vi inte kommer överens vid en eventuell tvist?

Pil som pekar åt höger
Vid en eventuell tvist hänvisar vi i första hand till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) i Sverige. ARN är en myndighet, som hjälper till vid tvister mellan konsument och företag. Du kan kontakta dem här:

ARN:
www.arn.se
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

Du kan även vända dig till EU-kommissionens onlineplattform för alternativ tvistlösning (European Commission Online Dispute Resolution, EU ODR):
https://ec.europa.eu/odr
  • Kundtjänst

    • Mina sidor
    • Kontakta oss
    • FAQ
    • Köpvillkor
  • Tryggt och enkelt

    • Integritetspolicy
    • Om oss
    • Cookies
  • Vårt sortiment

    • Ventilationsfilter
    • Kolfilter köksfläkt
    • Dammsugarpåsar
    • Dammsugartillbehör
    • Filtertyper
  • Kontakta oss

    • info@filterhuset.se

    Kundtjänst

    Pil som pekar åt höger
    • Mina sidor
    • Kontakta oss
    • FAQ
    • Köpvillkor
  • Tryggt och enkelt

    Pil som pekar åt höger
    • Integritetspolicy
    • Om oss
    • Cookies
  • Vårt sortiment

    Pil som pekar åt höger
    • Ventilationsfilter
    • Kolfilter köksfläkt
    • Dammsugarpåsar
    • Dammsugartillbehör
    • Filtertyper
    • Kontakta oss

      info@filterhuset.se

Prenumerera på Filterhusets nyhetsbrev!
Anmäl dig här för att få personliga erbjudanden, rabatter och produkttips.
Kuvertikon
Fyll i din e-postadress...*
Enkla och säkra betalningar
Payment provider
Vi skickar snabbt medDelivery provider

logo
Välkommen till oss!

Här på Filterhuset hittar du kvalitetsfilter till bra priser.Vill du handla som privat- eller företagskund? Välj här.