Fraktpolicy

Frakt & leverans

Betalning

Hos Filterhuset kan du betala tryggt med betal- och kreditkort. Följande kort accepteras: Mastercard, Visa och Eurocard. Betalar du med kort blir pengarna först debiterade när beställningen lämnar vårt lager.

Alla priser är angivna i SEK och inklusive moms. Avgifter för frakt kan tillkomma, se avsnitt angående leverans i dessa köpvillkor. Erbjudanden och kampanjer som marknadsförs på webbplatsen gäller så långt lagret räcker om inga andra villkor redovisas i anslutning till erbjudandet.

Leverans – gratis frakt vid köp över 300 kr.

När du handlar för över 300 kr erbjuder vi gratis frakt till ombud. Filterhuset skickar hemleveranser med PostNord och leveranser till ombud med Bring. Vi erbjuder hemleverans till privatpersoner och företag samt leverans till ombud.

Vårt billigaste leveransalternativ är leverans till ett ombud. Om du uppnår fri frakt innebär detta alltid leverans till valfritt ombud. Önskar du en annan leveransmetod kan du välja till detta för en mindre kostnad.

Du får automatiskt ditt spårningsnummer och information om leveransen av paketet direkt från Postnord. För ytterligare information om Filterhusets frakt- och leveransalternativ hänvisar vi till vår fraktinformation under respektive produkt.

Leveranskostnad:

  • Hemleverans (privat eller företag): 89 kr, 40 kr på beställningar över 300 kr
  • Leverans till ombud: 49 kr, gratis på beställningar över 300 kr

Leveranstid

Vi levererar din normalt order inom 2-5 arbetsdagar, men den specifika leveranstiden framgår på varje produktsida. Vi ska leverera beställningen utan onödiga förseningar dock senast efter 30 dagar efter beställningen är gjord.

Vi försöker alltid hålla dig uppdaterad kring leveransstatus och om vi av någon anledning inte kan leverera inom vår normala leveranstid. När din order är på väg till dig mottager du ett e-mail med information om din leverans samt spårningsinformation.

Transportskada och leveransförsening

Vi ansvarar för din beställning tills du fysiskt ha mottagit den. Om du mottar din beställning med tydliga skador på emballage och/eller produkter ber vi dig att så snabbt som möjligt utan onödig försening kontakta kundservice på info@filterhuset.se eller per telefon 084-031 22 66. Likaså är det du som kund som ansvarar för paketet och produkterna i tillfälle av att du skickar varor i retur, om du inte använder en returfraktsedel som tillhandahålls av oss.

Om det uppstår en leveransförsening som har väsentlig betydelse för dig som kund har du rätt att häva avtalet utan kostnad. Om det uppstår en försening utom vår kontroll kan inte Filterhuset anses som ansvariga för det och heller inte bli skyldiga till skadestånd eller kompensation, om det inte speciellt avtalats mellan parterna eller som en bestämmelse från tvingande lag.